Zalando introduceert Zalon: een personal shopper voor mannen én vrouwen binnen handbereik

Een personal shopper lijkt voor velen niet weggelegd. Vanaf vandaag is gratis stijladvies van een persoonlijke stylist dichterbij dan ooit dankzij Zalando. Zij introduceren Zalon, een personal shopping service voor zowel mannen als vrouwen, waarbij klanten hulp krijgen van een stylist. Met Zalon wil Zalando de schakels in de modewereld verder met elkaar verbinden. Zo biedt het fashionplatform haar klanten een personal shopper en Nederlandse stylisten een podium. Zalon is in Duitsland een succesvolle aanvulling op het fashionplatform gebleken sinds 2015  en is nu ook in Nederland beschikbaar. Zalon is daarnaast ook in Oostenrijk en Zwitserland beschikbaar.

Zalon Box

Zalon: hoe werkt het?

Zalon is de personal shopping service van Zalando. Op basis van een vragenlijst die de klant online invult, gaat één van de stylisten aan de slag met een persoonlijk stylingadvies. Klanten kunnen ook foto’s van zichzelf of hun favoriete style uploaden om zo hun wensen en voorkeuren aan de stylist uit te leggen. De stylist deelt een aantal suggesties met de klant. Als klanten willen, kunnen ze ook met de stylist bellen om stylingsideeën en outfits persoonlijk door te spreken. Voldoet de outfit aan de wensen van de klant, dan wordt de outfit opgestuurd om deze op het gemak thuis te passen. De klant houdt de outfit of de producten die hij mooi vindt en kan de andere producten, net zoals bij Zalando, gratis terugsturen. De klant kiest zelf of hij of zij een volgende keer dezelfde of een andere stylist om advies vraagt. De service is gratis en de klant betaalt enkel voor de kleding die hij houdt.

“Om tot een outfit te komen heeft de Zalon-stylist beschikking over alle 1500 merken in het aanbod van Zalando, met in totaal meer dan 150.000 producten. Of het nu gaat om een outfit voor man of vrouw met zo een groot aanbod, is iedere outfit custom made”, vertelt Ivo Scherkamp, Managing Director bij Zalando’s online stijlplatform Zalon by Zalando.

Verbinden van de modewereld en de consument

Als fashionplatform wil Zalando alle schakels in de modewereld met elkaar verbinden. Het nieuwe initiatief Zalon is daar een mooi voorbeeld van. Enerzijds biedt Zalando zowel mannen als vrouwen de mogelijkheid een personal shopper in de hand te nemen die, met het aanbod van ruim 1500 merken, unieke en custom made outfits samenstelt. Anderzijds biedt zij Nederlandse stylisten een podium in de fashionwereld. Zalon kiest bewust voor stylisten die in de fashionwereld werken of een fashion gerelateerde studie of opleiding hebben gevolgd. Zo blijven de stylisten ook buiten hun Zalon-activiteiten met de modewereld verbonden en kunnen ze vanuit hun expertise klanten adviseren. De Zalon-stylisten worden nauwkeurig geselecteerd en krijgen een uitgebreide training voordat ze kunnen beginnen.

Ken Fontijn, Country Manager Benelux bij Zalando: “We zijn bijzonder trots dat Zalon nu ook in Nederland beschikbaar is. Het is fantastisch hoe we met deze dienst meerdere partijen uit de modewereld met elkaar verbinden. Met onze unieke samenwerking kunnen we echt inspelen op de wensen van onze klant. Een persoonlijke stylist wordt op deze manier voor iedereen toegankelijk.”

OVER ZALANDO

Zalando is Europa’s grootste online platform voor vrouwen, mannen en kinderen. Wij bieden onze klanten op een plek een praktische shoppingervaring met een uitgebreid aanbod aan mode-artikelen, gaande van schoenen, kleding en accessoires, met gratis verzending en retour. Ons assortiment van meer dan 1.500 internationale merken bestaat uit wereldwijde populaire, fast fashion en lokale merken, aangevuld met artikelen van onze private labels. Ons lokale aanbod richt zich op de verschillende voorkeuren van onze klanten in elk van de 15 Europese markten waar we leveren: Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Spanje, Zweden, Zwitserland, Polen en het Verenigd Koninkrijk. Door ons logistieke netwerk met drie centraal gelegen distributiecentra in Duitsland kunnen wij onze klanten in heel Europa  efficiënt bedienen. Wij geloven dat wij met onze integratie van mode, bedrijfsprocessen en online technologie een overtuigend aanbod kunnen bieden aan zowel onze klanten als partners. Zalando’s shops trekken meer dan 160 miljoen bezoeken per maand aan. In het tweede kwartaal van 2016, kwam ongeveer 65 procent van mobiele toestellen, wat resulteerde in bijna 18,8 miljoen actieve klanten aan het einde van het kwartaal.

CONTACT ZALANDO

Monica Franz